2013. május 25. (szombat) - Orbán
főoldal 168 óra Legolvasottabb Ingatlanpiac Fórum Cégtár Apró

Vitális

Sóbánya KlímaGyógyfűpatika webáruház

2009. március 25. (szerda) 16:20

Áldás és átok a halfogyasztás

hvg.hu
A koszorúérbetegség kockázata zsíros halak rendszeres fogyasztásával csökkenthető, de a világ halállományát a jómódú országok fokozódó halhúsigénye néhány évtized alatt veszélyesen károsíthatja.

A riasztó kilátásokat ismertető dolgozatot a Canadian Medical Association Journal közölte.
   Több nagy tanulmány kimutatta, hogy a zsíros, főleg tengeri halak húsának rendszeres fogyasztása csökkenti a koszorúérbetegség, a szívinfarktus kockázatát. Ennek alapján a szívgyógyászok világszerte javasolják, hogy mindenki hetente kétszer-háromszor egyen halat.
   Kanadában David Jenkins és munkatársai szembesítették a halolaj szívet védő hatására vonatkozó vizsgálatok eredményeit a tengeri halászat jelenlegi és jövőbéli helyzetével. Következtetéseik mind az orvostudomány, mind a környezetvédelem illetékeseit elgondolkoztathatják.
   A halolaj a PREVENZIONE betűszóval jelzett, olasz vizsgálat tanúsága szerint 15 százalékkal csökkentette a szívinfarktus és a szélütés kockázatát, ám a DART-2 elnevezésű tanulmány viszont az ellenkezőjét mutatta. Három, másik óriásvizsgálat arra utalt, hogy a halhús kedvező szívhatása rendkívül egyéni, ezért az általánosítóan dicsérő vélemény egyelőre korai volna.
   Így a koszorúérbetegség megelőzéseként rendszeresen fogyasztott halhús kedvező befolyása egyelőre nem egyértelmű, ezzel szemben a tengerek élővilágának pusztítása bizonyosra vehető. A halak száma sok tengerpart mellett jelentősen csökkent, és ha fogyasztásuk akár csak a jelenlegi szinten is marad, 40 év múlva katasztrófa következhet be.
   A cikk szerzői szerint a haltenyésztés jelenlegi gyakorlata sem segít a gondon, mert a halastavakban szaporított állományt kisebb halakkal vagy azokból nyert halolajjal táplálják. Megoldást az jelentene, ha kidolgoznák a halhúsban lévő omega-3 zsírsavak előállítását egyéb forrásokból. Egy cég algából készít ilyen hosszúláncú zsírsavat, más üzemek pedig élesztőből nyernek hasonló tápanyagokat.
   A szívgyógyászok ugyan reménykednek egy alternatív megoldásban, de hangsúlyozzák, hogy egyelőre a halhús bőségesen rendelkezésre áll. A szárazföldi lakosság pedig sokat javíthatna a szívbetegségek előfordulásán, ha a hetenként átlag egy alkalom helyett kétszer kerülne halétel az asztalra

Hozzászólások

Új hozzászólás

Nincsenek hozzászólások

12px
Megosztás: Facebook Megosztás: Twitter Megosztás: MySpace Megosztás: Iwiw Megosztás: Google Megosztás: Live Megosztás: Delicious Megosztás: Digg Megosztás: Multiply Megosztás: Slashdot
Megosztás: myAOL Megosztás: Yahoo Bookmarks Megosztás: Yahoo MyWeb Megosztás: Blogmarks Megosztás: Diigo Megosztás: Reddit

Megtalálhatsz minket a Facebook-on is.
Csatlakozz hozzánk!

DO Hírtérkép

Ingatlan ajánló

ingatlant keres

ingatlant kínál

Hold utcában 1+2 fél szobás...

Hold utcában 1+2 fél szobás...(bérbe ad) Hold utcában 1+2 félszobás lakás kiadó! Részben bútorozott. Iskola, bölcsőde, óvoda, Interspár közelében.... tovább

Összes hirdetés: 2216 db

Cégtár

cégkereső

regisztráció

HR Contact Masszázs
Egészség, szépség
Paszorek
Környezetvédelem
Digimédia bt.
Szabadidő, szórakozás
Qualityweb Kft.
Honlapkészítés
EXTRÉM SZOLÁRIUM
Egészség, szépség
Badroll Stúdió és Hip-Hop Shop
Egyéb szolgáltatás

Összes cég: 1014 db

Minden jog fenntartva! © Dunaújváros Online Kft. • honlapkészítés: DDSWEBMédiaajánlatSzerzői jogokAdatvédelemImpresszum

A Dunaújváros Online a DDS Admin és a DDS Iguana rendszereket használja.