Szép maratoni eredmények

spigott - 2020. július 27. 8:05

Egy arany- és egy bronzéremmel zárták a Dunaferr SE Kajak-Kenu és Sárkányhajó Szakosztályának versenyzői a ráckevei maratoni tesztversenyt.

Kép forrása: MKKSZ

Ráckevén rendezték meg szombaton a 7 Sziget Maraton elnevezésű maratoni tesztversenyt, melyen tizenhat egyesület negyvenegy kajak-kenusa vett részt, s természetesen köztük voltak a Dunaferr SE Kajak-Kenu és Sárkányhajó Szakosztályának versenyzői is, akik mezőny legnépesebb különítményével, összesen nyolc fővel vágtak neki a megméretésnek. A dunaújvárosiak ezúttal is letették a névjegyüket, ugyanis a felnőtt kajak egyesek 22 kilométeres távján Máthé Krisztián diadalmaskodott, óriási csatában megelőzve Aranyosi Gábort (Építők), valamint a győri Boros Adriánt. A hölgyek versengésében Katona Liliért szoríthattak a sportág dunaújvárosi kedvelői, s a Dunaferr SE versenyzője nem is okozott csalódást, mert a győztes Kiszli Vandától (Atomerőmű SE) egy másodperccel lemaradva végül a harmadik helyen végzett. A férfi kenu egyesek versengésében Horváth Benedek térdelt hajóba a mieink közül, s Laczó Dániel (Szeged), Horváth Márton (UTE), valamint Zsidai Máté (KSI) mögött a negyedik helyen fejezte be a huszonkét kilométeres távot.

A Dunaferr SE dobogós versenyzői így értékelték a mögöttük hagyott tesztversenyt:

Máthé Krisztián: - Nagyon jól sikerült a rajt, és ezt kihasználva 1-1,5 km-ig vezettem is elől, míg a többiek leharcolják egymással a helyeket. Majd elkezdtünk váltogatni, az elején két ifi korú kajakos is jött velünk. De hamar kialakult egy 6-os boly velem, Boros Adriánnal, Aranyosi Gáborral, Petri Tamással, Solti Lászlóval, meg az egyik fiatallal. Folyamatosan nagy iramot mentünk, igyekezve minél kisebb csoportot kialakítani. A hosszú evezés közben elkapott az eső is minket, a szél sem segített nagyon, hogy jó időjárási körülmények fogadjanak bennünket. A forduló után, 1-2 robbantás után, Solti Lacinak felakadt valami, vagy szimplán elfáradt és amiatt esett le rólunk, de csatlakozott hozzá az ifi fiú is, így ezután tényleg edzés jellegű volt a versenyünk. Négyen elváltogattuk a táv hátralevő részét, habár lefele már nem éreztem magam nagyon erősnek, ez meg is látszódott, hogy az én iramom volt a leglassabb, elfáradtam. A végén nekem kedvezett a váltás, a cél előtt kicsit kevesebb, mint 1 km-el én kerültem előre, és ebből kiindulva igyekeztem is megtartani a pozícióm. Számítottam, hogy az utolsó métereken jönni fognak a többiek is, de meg tudtam tartani az 1-2m-es előnyöm, és sikerült megverni a többieket. A szoros csatában követett Aranyosi Gábor, utána Boros Adrián és legvégül a negyedik helyen Petri Tamás érkezett be a célba. Örültem, hogy vége volt, nagyon elfáradtam. A héten nem is tudtam olyan edzésmunkát elvégezni, amit szerettem volna, illetve versenyek hiányában egyikünk sem volt nagy formában, de ezekhez képest is jó edzésversenyt csináltunk. Kíváncsi lettem volna, ha lett volna futószakasz és 30km lett volna, akkor mi lett volna a sorrend, de abban biztos vagyok, hogy akkor is 4-ünk között dőlt volna el.

Kép forrása: MKKSZ

Katona Lili: - A hét közepéig kicsit fáradtnak éreztem magam, nem is mentek olyan jól az edzések, mint ahogy akartam, viszont ez az edzés verseny pozitívan zárta a hetemet. Bíztam benne, hogy a rajtot meg tudom nyerni és utána is ott maradok valakinek vízen. Ez szerencsére sikerült is és az első egy kilométert vezettem utána már láttam, hogy csak öten maradtunk, így elkezdtünk váltogatni. Tófalvi Viki volt mindig a másod vízen, sokszor le is esett, de mindig visszaküzdötte magát. Majd a fordulótól kezdve már négyen mentünk Kiszli Vandával, Csay Renivel és a Czéllai Zsófival. Tényleg úgy fogtam fel, mint egy edzést, ezért nem is izgultam túl a dolgot, viszont annyit sajnálok, hogy az én tempóm volt a leglassabb és nagyon nem is bírtam volna jobbat diktálni, mert a hullámos víztől megint megfájdult a vállam. Ezen kell, még fejlődjek, hogy ha elől megyek, akkor én is tudjak jó iramot diktálni. A végére pedig már nagyon elfáradtam és nekem kellett volna utoljára elől menni, de már nagyon rosszul esett, így Vanda vállalta be, én pedig bölcsővízre kerültem, majd a Zsófi oldal vizét választva sikerült a 3. helyen végeznem a szoros finisben, ahová szinte egyszerre érkeztünk. Nagyon jó volt végre, hogy kaptam egy kicsi visszaigazolást, arról, hogy jó úton haladok vagy sem, mert elég nehéz ezt megítélni versenyek nélkül.

A Dunaferr SE kajak-kenusainak eredményei

K1 Férfi Felnőtt 22 km
1. Máthé Krisztán (01:36:07)
15. Perger Máté (01:47:07)
19. Decsi Márk (01:49:58)
20. Furtai Ferenc (01:53:40)
21. Éberhardt Richárd (01:57:20)
23. Bencs Botond (02:00:00)

K1 Női Felnőtt 22 km
3. Katona Lili (01:44:25)

C1 Férfi Felnőtt 22 km
4. Horváth Benedek (01:56:34)

A rovat további hírei: Sport

Nem borult a papírforma Miskolcon

2024. már. 28.

Három szettben szenvedett vereséget Miskolcon a DKSE röplabda csapata az Extraliga alsóházának szerda esti összecsapásán.

Biztosan hozta a kötelezőt a DFVE

Mindössze öt gólt kapva aratott sima győzelmet a DFVE női vízilabda csapata a III. Ker. TVE elleni bajnokin a Fabó Éva Sportuszodában szerdán este.

Hazai pályán vágna vissza a NEKA-nak a Kohász

2024. már. 27.

Fontos találkozó vár a DKKA női kézilabdázóira a balatonboglári akadémisták ellen csütörtökön délután öt órától.

Kizárták az DAB-ASP-t a rájátszásból

Jogosulatlan szereplés miatt az ellenfeleknek írták jóvá a DAB-ASP Andersen Ligás negyeddöntőjének és elődöntőjének mérkőzéseit. A sorozatból így kizárt dunaújvárosiak fellebbezést nyújtanak be a döntés ellen.

Fontos pontokra hajt a DFVE

2024. már. 27.

A III. Ker. TVE elleni hazai összecsapással folytatja az OB I-es pontvadászat alapszakaszát a DFVE női vízilabda csapata ma este hét órától.

DSTV: újabb öt év az elnökségben

2024. már. 26.

A Magyar Birkózó Szövetség újabb 5 évre választotta az elnökség tagjává Mátyás Gábort, a DKSE ügyvezető elnökét. A szakemberrel az elnökségben végzett munkáról, annak céljairól, valamint arról is beszélgettünk, hogy ennek milyen hatásai lesznek a DKSE birkózó szakosztályára. Hangkép.

Biztos siker a felnőttek között

A Szigetszentmiklós elleni hatgólos győzelemmel folytatta az NB II-es felnőtt bajnokság alsóházi pontvadászatát a DKKA U21-es együttese.